کد مطلب:173080 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:224

سخنی با پویندگان طریق معرفت
از آن جا كه قیام و نهضت امام حسین علیه السلام مورد توجه غالب مذاهب و ادیان آسمانی است، باید با دقت فراوان، مطالب صحیح را به آنان ارائه نمود.

سیری در ابعاد گوناگون شخصیت حضرت سیدالشهدا علیه السلام، قیام و نهضت حسینی، سیره و سخنان آن حضرت، وقایع كربلا، قیام خون خواهانش و... در قالب «شرح زیارت عاشورا»، ابتكاری هنرمندانه و فوق العاده زیباست كه ذریه ی حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم، سخنور توانا حجة الاسلام والمسلمین آقای حاج سید جواد هاشمی، دام عزه، با قلمی شیوا و به صورتی دل انگیز، با استناد به منابع مورد اطمینان، انجام داده اند.

در اهمیت نشر این اثر ارزشمند، تنها به ذكر این نكته بسنده می كنم كه در موقعیت حساس كنونی، كه برخی نشریات اروپائی، به ساحت مقدس رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم مطالب موهن آوردند، ارائه ی این گونه آثار در میان مسلمانان، با هدف تقویت اعتقاداتشان و نیز ارائه آن در میان ادیان آسمانی، جهت اطلاع از نهضت امام حسین علیه السلام، و دفع شبهات احتمالی نسبت به «قیام و نهضت عاشورا»، لازم و بجاست.

امید آن دارم كه جویندگان حق و پویندگان طریق معرفت، به تاریخ اسلام و حوادث پس از آن، همواره حساس باشند و محبین سالار شهیدان، نسبت به دریافت معارف زیارت عاشورا، بیش از پیش اهتمام بورزند.

آراسته شدن اثر زیبای «حسین علیه السلام خون خدا» به زیور طبع - در ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء علیه السلام كه با ایام الله دهه ی فجر مقارن شده - بسیار جای خرسندی است. به فضل پروردگار، «نهضت خمینی» كه ادامه دهنده ی «نهضت حسینی» است، در سایه ی پر مهر رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی حضرت آیة الله العظمی خامنه ای دام ظله العالی به حكومت جهانی حضرت مهدی، عجل الله تعالی فرجه الشریف، متصل خواهد گردید.

دهه ی مباركه ی فجر انقلاب اسلامی

بهمن 1384 مساوی محرم الحرام 1427

كویت - سید محمد جواد مهری


به پاس بیش از نیم قرن، تبلیغ اسلام

طلیعه ی سخن از:

خطیب فرزانه، آیة الله حاج سید حسین هاشمی حفظه الله

آشنایی كوتاه:

از تبار كوثر، فرزندی در ماه محرم 1318 هجری شمسی دیده به جهان گشود كه پس از گذراندن دوران خردسالی، هم زمان با فراگیری تحصیلات ابتدایی، قرآن مجید را نیز حفظ نمود و در سن 12 سالگی، به فراگیری دروس حوزوی مشغول گردید. ایشان، دروس سطح را نزد حضرات آیات عظام: علامه طباطبایی قدس سره، مشكینی و نوری همدانی و... حفظهم الله تعالی فراگرفتند و از شاگردان ممتاز در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی، مرعشی نجفی و غیرهم قدس سره بودند. این خطیب فرزانه و عالم متواضع، زندگی پربار خویش را با تبلیغ آیین پاك محمدی صلی الله علیه و آله و سلم گره زدند و ضمن رسالت وعظ و خطابه، كتاب ها و آثار ارزنده ای را نیز در سنین جوانی) 1338 ش) تألیف نمودند كه به تقریظ بزرگانی هم چون آیة الله العظمی حاج سیخ عبدالنبی نجفی عراقی قدس سره مزین گردید و مورد تحسین قرار گرفت.


این عالم دلسوز، در رژیم ستم شاهی، در منابر و مساجد، مردم را به مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی دعوت نموده، با سخنرانی های پرجاذبه، نقش مؤثری در به وجود آمدن شور و شعور سیاسی و انقلابی در بین مردم می گردید.

پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی و صدور فرمان امام خمینی قدس سره، مبنی بر تشكیل بسیج همگانی و ارتش بیست میلیونی، منزل مسكونی خویش را پایگاه مردمی قرار داد و در راه آموزش نظامی، عزیزترین فرزندش را كه هشت سال بیشتر نداشت، تقدیم انقلاب اسلامی نمود.

از سوی دفتر پیر مرادرش امام خمینی قدس سره، تقدیرنامه ای برای این روحانی دلسوز صادر گردید و از «مجاهدت ایشان در راه اسلام و شهادت فرزندشان» تجلیل شد.

این افتخار و ستاره ی پر فروغ حوزه ی علمیه، كه ایمان، تقوی، تهجد، تواضع و فروتنی از جمله صفات پسندیده ی ایشان می باشد، در سال های دفاع مقدس نیز با حضور پر رنگ در جبهه های حق علیه باطل، سنگر به سنگر، رسالت حسینی را ابلاغ نمود و در پشتیبانی جبهه ها نیز بسیار كوشید.

اكنون هزاران هزار انسان شیفته ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، با مطالب ارزنده ی ایشان بهره مند گشته و به راستی، در زمره ی شاگردان ممتاز مكتب امام جعفر صادق علیه السلام و از سربازان صدیق حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشند، كه با خدمتی صادقانه و با تلاشی وصف ناپذیر بیش از نیم قرن، رسالت تبلیغ را بر عهده دارند. (و ما أرسلناك الا مبشرا و نذیرا).

از درگاه ایزد منان، طول عمر با بركت، همراه با سلامتی و صحت ایشان را خواستاریم.